Myślała, że pomaga koleżance, a padła ofiarą oszustów
Łukowscy policjanci zostali powiadomieni o oszustwie którego ofiarą padła 40-latka. Z przekazanej przez nią informacji wynikało, że za pomocą popularnego komunikatora otrzymała wiadomość od koleżanki, która poprosiła o wygenerowanie i przekazanie kodu BLIK. Płatność miała pokryć koszty zakupów na portalu aukcyjnym. Rzekoma koleżanka zapewniała, że zwróci pieniądze, że ma awarię i nie może samodzielnie wygenerować kodów do płatności. I tak nieświadoma podstępu oszustów 40-latka przekazała dwa kody BLIK. Zatwierdzając je umożliwiła wypłatę ze swego konta ponad czterech tysięcy złotych. Dopiero gdy otrzymała wiadomość z prośbą o kolejny kod, kobieta zadzwoniła do koleżanki. Wówczas, dowiedziała się, że oszuści przejęli jej konto na portalu społecznościowym i rozsyłają do znajomych wiadomości z prośbą o kod Blik.
Apelujemy o rozwagę. Przestępcy pokonując zabezpieczenia internetowe, uzyskują dostęp do naszych aplikacji i podszywają się za znajomą/znajomego. Pod pretekstem potrzeby zrealizowania pilnego przelewu zwracają się z prośbą o wygenerowanie kodu BLIK celem realizacji płatności. Pamiętajmy, zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, skontaktujmy się telefonicznie, porozmawiajmy z tą osobą, zweryfikujmy tą informację i upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa.
asp. szt. Marcin Józwik